Kritik Vuruş Şansı Ne İşe Yarar

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Kritik Vuruş Şansı Ne İşe Yarar

Mesaj tarafından Admin Bir 19/5/2016, 8:10 am

Kritik Vuruş Şansı Ne İşe Yarar + Efsunlar Ve İşlevleri

Kritik Vuruş, belli bir oranda düz vuruş ve becerilerinizin normalde olması gerekenden 2 kat daha fazla can götürmesini sağlar. Yani üzerinde %50 kritik vuruş yapan birisi de %1 kritik vuruş olan birisinin de saldırısı aynı derece yükselir. Ancak %1 bulunduranın bu şansı elde etmesi çok nadirdir. Bu nedenle en yüksek seviyede tutulmalı ve delici vuruş ile desteklenmelidir.

NOT: Delici vuruş ve kritik vuruş birbirinden ayrı hesaplanır. İkisinin aynı anda gelmesi mümkün değildir.

kritik vuruş ne işe yarar, %100 kritik vuruş var neden her vuruş kritik gelmiyor, metin2de en yüksek kritik vuruş şansı kaçtır, %100den fazla kritik olur mu, %15 kritik önemli bir efsun mu” tarz sorulara tek bir başlıkta yetkin bir yanıt vermiş olacağım.

İlk olarak kişilerin aklını en çok kurcalayan noktaya değineyim. %100 kritik şansımız olduğu zaman her vuruşumuz neden kritik gelmiyor?

Metin2de üzerimizdeki kritik vuruş şansı skaler olarak yani 15 kritik + 15 kritik + 15 kritik = %45 kritik şeklinde doğrudan toplama ile hesaplanmaz. Üzerimizdeki +%X kritik vuruş efsunlu nesnenin bize GERÇEKTEN % kaç kritik vuruş şansı vereceği X değerine bağlı olduğu kadar zaten üzerimizde takılı halde bulunan kritik vuruş efsunlu nesnelerin değerlerinden de etkilenir. (Eğer paragrafı baştan okuma isteği geldi ise merak etmeyin, örnekle birlikte çok güzel şekilde anlayacaksınız.)

Asıl kritiğin hesap şekli saf matematik kokan “Karar Ağacı Öğrenmesi” yöntemi ile hesaplanır. Bu yöntem istatistik, programlama, robotik gibi alanlarda falan falan… Merak edenler için konunun sonuna birkaç bağlantı[1][2] koyacağım, meraklıları oradan konuya derinlemesine girebilir.

Neden koydum ben de bilmiyorum, şaman kritikle eşleşmiş bir karakter heralde ondanAncak biz oyunumuza dönelim. HödöMT2′deki karakterimin üzerinde gerçekten % kaç kritik olduğunu nasıl hesaplayabilirim?

Örnekten önce hesap yöntemini kısaca göstereyim;
100 – GK = GKf
Nk x GKf / 100 = GK

GK: Üzerimizdeki gerçek kritik vuruş değeri, sayım işlemi başında 0 kabul edilir.
GKf: Gerçek kritik vuruş değerinin 100′den farkı, limit oluşturur.
Nk: Nesnenin kritik değeri, hesap işlemine dahil edilen nesnenin üzerinde yazan kritik vuruş değeridir.

Metin2 oyununda kritik vuruş silah, ayakkabı ve kolyeye gelmektedir. Bu örnekte bu 3 nesneye de kritik getireceğiz ve üzerimize en yüksek kritiğe ulaşmak için giyebileceğimiz ve etkilenebileceğimiz nesneleri hesaba dahil edeceğiz.

Başlayalım.

Üzerimizde hiç kritik yokken sırası ile +%15 kritik vuruşlu 3 nesnemizi(silah, ayakkabı, kolye) giyiyoruz.

1) İlk eşya doğrudan kritik değerine eklenir. Üzerimizde %15 gerçek kritik var.

2) İkinci +%15 kritikli nesneyi giyiyoruz.
100 – 15 = 85
15 x 85 / 100 = +%12,75
– Yani %15 değerli nesnenin gerçek kritik değeri üzerimizde zaten %15 kritik olduğu için %2,25 azalarak %12,75′ye düştü.

Toplam kritik= +%30
Gerçek kritik= +%27,75 (15 + 12,75)

3) Üçünçü +%15 kritikli nesneyi de giyiyoruz.
100 – 27,75 = 72,25
15 x 72,25 / 100 = +%10,8375
– Az önce %15 kritik ~%13′e gerilerken bu sefer ~%11′e geriledi. Görüldüğü üzere üzerimizdeki kritik arttıkça yeni giydiğimiz kritikli nesneler etkisini daha az gösteriyor.

Toplam kritik= +%45
Gerçek kritik= +%38,5875 (27,75 + 10,8375)

4) Sıradan bir seçim yaptık ve cennetin gözü bilezik kullanıyoruz. (+9 Cennetin Gözü Bilezik +%10 kritik vuruş verir)
100 – 38,5875 = 61,4125
10 x 61,4125 / 100 = +%6,14125
– %10 gerçek değer olarak %6′ya düştü, yanlızca giyilebilir eşyalar bittiğinde bile düşüş gözle görülür hale geldi…

Toplam kritik= +%55
Gerçek kritik= +%44,72875 (38,5875 + 6,14125)

5) +%20 kritik vuruş şansı veren şebnem suyumuz var, ne şans ama…
100 – 44,72875 = 55,27125
20 x 55,27125 / 100 = +%11,05425
– Düşüş neredeyse yarıya yaklaştı birkaç tane daha nesne kaldı.

Toplam kritik= +%75
Gerçek kritik= +%55,783 (44,72875 + 11,05425)

6) Hemen her pvpde bulunan kritik vuruş nesnesinin de hesaba katılması gerekir. Bazı pvplerde üzerinde değeri yazmasa da %20 olduğu bilinir, hemen hesaplayalım.
100 – 55,783 = 44,217
20 x 44,217 / 100 = +%8,8434
– Kritik nesnesi biz %20 kritik vermesini beklerken ~%9 kritik vererek bizi hayal kırıklığına uğrattı.

Toplam kritik= +%95
Gerçek kritik= +%64,6264 (55,783 + 8,8434)

7) Kritik taşını sona bıraktım böylece yukarıdaki sayım ile birebir nesne kullananların kritiği hesaplanmış oldu, ~%65. Şimdi çoğu oyuncunun 3 karakter taşı eklediği için sona attığım Öldürücü Darbe Taşı+5′i katarak çoğu pvp için en yüksek gerçek kritik vuruş şansını hesaplamayı bitiyorum.
100 – 64,6264 = 35,3736
15 x 35,3736 / 100 = +%5,30604

Toplam kritik= +%110
Gerçek kritik= +%69,93244 (64,6264 + 5,30604)

Görüldüğü üzere gerçek kritik vuruş şansı ile üzerimizdeki kritik vuruş şanslarının toplamı arasında yüksek farklar olabilir. Bu örnek ile de hesapladığımız gibi 100′ün üzerinde kritik vuruş mümkün olmadığı gibi 100 değeri kritik için bir limittir ne kadar yaklaşılırsa yaklaşılsın geçilemez.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 34
Kayıt tarihi : 08/02/15

Kullanıcı profilini gör http://privateservers.bosforum.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz